Michigan Sportsman Forum banner
  • From treestands to ground blinds, all your hunting must-haves can be found at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Een vondst of een probleem?

1.6K views 11 replies 9 participants last post by  Pier Power  
#1 ·
Grotendeels heb ik te veel steelhead-spinhengels aangeschaft en blijf ik de collectie uitbreiden; maar vorig jaar een gebroken; en een paar Claybanks-hengels gedoneerd aan de familie van de bouwer. Mijn vrouw gaat af en toe voor me op zoek naar hengels, gewoon voor de uitdaging.

Ik heb interesse en genegenheid voor de eerste generatie grafiet noodle-hengels en de laatste generatie glasvezel noodle-hengels. Vrouw stuurde me vorige week op een ganzenjacht naar het zuiden van GR en heb een 13' Lamiglas 2-delige glasvezelhengel aangeschaft, die, beleefd gezegd, betere tijden heeft gekend.

Ik heb @rough water op deze site ingeschakeld om het op te ruimen om te zien of we het weer de moeite waard kunnen maken.
Image

De kontkap legt een rommel van gedroogde lijm bloot, maar geen duidelijke scheuren. Het lijkt erop dat voor een blank uit het midden van de jaren 70 de schuimrubberen handgreep progressief en nieuw leek. Of misschien niet origineel. We denken dat we de voorkeur geven aan het laten zitten van het schuimrubber en de molenzitting, omdat ze mogelijk een structurele fout op hun plaats houden.
Image

De haakhouder is blijkbaar een metalen buis die ik nog nooit eerder heb gezien. Ze laten ook zien dat de oude hengellak afbladdert, dus de wikkelingen moeten worden verwijderd. Behalve de top, hebben geen van de geleiders inzetstukken, wat moedig lijkt voor een hengel die bedoeld is voor 2-6 pond lijn.
Image
Image

Dus, voor jongens aan de westkant, was deze hengelbouwer Bob van Al and Bob's sporting goods, wat waarschijnlijk de belangrijkste hengelsportwinkel in GR was van de jaren 70 tot de jaren 90. De dubbelvoetige geleiders zijn omwikkeld met een continue draadwikkeling van achter naar voren.

Natuurlijk lijkt het concept van een magnum noodle een Arnold Palmer-grap uit te nodigen, maar ik dwaal af.

Hopen dat @tincanary enkele molen suggesties heeft. Planning voor een Cardinal 4. Het lijkt erop dat de meeste molens die ik in die dagen zag, Shakespeare 1810's, Mitchell-Garcia 300, 300's en de Cardinal waren. Ik herinner me niet meer wanneer ik mijn eerste rokspoel zag.

Als er een ramp toeslaat en de blank instort. Het kan als decoratief item in de boneyard terechtkomen:
Image

#10 ·
Blootliggende kont maakt contragewicht mogelijk.
NADAT u een molen heeft gekozen, kunt u het zo eenvoudig of decoratief maken als u wilt, maar u kunt de rig in evenwicht brengen door het gewicht aan de kont. (Aangepaste flair is toegestaan ​​in de eindkap of doppen na gewicht(en).)

#11 ·
Ik heb grotendeels te veel steelhead-spinhengels aangeschaft en blijf de collectie uitbreiden; maar vorig jaar een gebroken; en een paar Claybanks-hengels gedoneerd aan de familie van de bouwer. Mijn vrouw zoekt af en toe hengels voor me, gewoon voor de uitdaging.

Ik heb interesse en genegenheid voor de eerste generatie grafiet noodle-hengels en de laatste generatie glasvezel noodle-hengels. Vrouw stuurde me vorige week op een ganzenjacht naar het zuiden van GR en heb een 13' Lamiglas 2-delige glasvezelhengel aangeschaft, die, beleefd gezegd, betere tijden heeft gekend.

Ik heb @rough water op deze site ingeschakeld om hem schoon te maken om te zien of we hem weer de moeite waard kunnen maken.
View attachment 980414

De kontdop legt een rommeltje gedroogde lijm bloot, maar geen duidelijke scheuren. Het lijkt erop dat voor een blank uit het midden van de jaren 70 de schuimrubberen handgreep progressief en nieuw leek. Of misschien niet origineel. We denken dat we de voorkeur geven aan het laten zitten van het schuimrubber en de molenhouder, omdat ze mogelijk een structurele fout op hun plaats houden.
View attachment 980416

De haakhouder is blijkbaar een metalen buis die ik nog niet eerder heb gezien. Ze tonen ook de oude hengellak die afbladdert, dus de wikkelingen moeten worden verwijderd. Behalve de top, hebben geen van de geleiders inzetstukken, wat moedig lijkt voor een hengel die bedoeld is voor 2-6 pond lijn.
View attachment 980417 View attachment 980418

Dus, voor jongens aan de westkant, was deze hengelbouwer Bob van Al and Bob's sporting goods, wat waarschijnlijk de belangrijkste hengelsportwinkel in GR was van de jaren 70 tot de jaren 90. De dubbelvoetige geleiders zijn gewikkeld met een continue draadwikkeling van achter naar voren.

Natuurlijk lijkt het concept van een magnum noodle een grap van Arnold Palmer uit te nodigen, maar ik dwaal af.

Hopen dat @tincanary enkele molen suggesties heeft. Planning voor een Cardinal 4. Het lijkt erop dat de meeste molens die ik in die dagen zag, Shakespeare 1810's, Mitchell-Garcia 300, 300's en de Cardinal waren. Ik herinner me niet meer wanneer ik mijn eerste rokspoel zag.

Als er een ramp toeslaat en de blank instort. Het kan in de boneyard terechtkomen als een decoratief item:
View attachment 980424
Goed geschreven - boeiend. Bedankt. Brengt hulde aan een vervlogen tijdperk van kwaliteit. En de boneyard - getuigenis van de ernst van uw ziekte. Hou ervan.

#12 ·
Manolin,

Kudos voor het eren van de vintage Steelhead hengels uit het verleden. Ik heb ook een soortgelijke aandoening. Ik verzamel en restaureer ze al jaren wanneer dat nodig is. De parel van mijn collectie is een Loomis IMX 11 ft hengel op maat gebonden door Dick Swan. Het is een van de eerste 25 IMX blanks die Dick van Gary Loomis kreeg.

Ik heb ook een Fenwick Factory 12 ft glazen hengel compleet met hengelbuis en sok. Deze hengel is nog nooit bevist.

Ik verzamel voornamelijk Loomis, Lamiglas, Fenwick en St. Croix hengels. Ik heb een aantal Eagle Claw en Daiwa noodle hengels te koop aangeboden op deze site, maar niemand was geĂŻnteresseerd.

Ik ben het eens met je beoordeling. Ik zou niet knoeien met het schuim en de molenhouder. Ik denk dat het schuim origineel is.
Zoals je waarschijnlijk weet, komen de draadgeleiders overeen met de periode.

Mijn hengelbouwer in Niles (Mikes Custom rods) heeft veel vintage hengels voor me gerestaureerd. Wanneer mogelijk wil ik
alle tekst op de blank behouden en er vernis overheen aanbrengen om de geschiedenis te helpen behouden. Het is mij bekend dat vroeger een ander soort vernis op hengels werd aangebracht dan de 2-componenten epoxy die tegenwoordig wordt gebruikt.

Ik denk dat een Cardinal 4 een geweldige molen zou zijn voor deze hengel. Veel succes met dit project en houd ons op de hoogte van hoe het
eruit ziet.

Met vriendelijke groeten,

Pier Power